Så här fungerar det att handla här.


Vilket företag äger LIKEAGLOVE.SE ?

Företaget som driver webbutiken Like A Glove heter PISK.NU Event AB och jag , Tobbe Öhman, är den som sköter allt här så det finns ingen annan att skylla på om nåt går fel. Företaget finns i Sala Västmanland, är momsregistrerat i Sverige och betalar självklart alla skatter och avgifter som lagen kräver.

Vilka regler och avtal är det som gäller?

All e-handel omfattas av konsumentköplagen och/eller distansavtalslagen som t.ex. reglerar garantier och reklamationer. Du kan läsa mer om det på Konsumentverkets webbsida. Längre ner på denna sida hittar du mer detaljerad information om vad som gäller när du handlar hos oss på LIKEAGLOVE.SE

Våra priser

Alla priser i butiken anges i svenska kronor inklusive moms. Priserna kan variera under tid, till exempel på grund av erbjudanden eller andra rabatter, och det är alltid det aktuella priset i butiken när du gör din beställning som gäller. Jag jobbar hårt med att alla texter och priser ska vara korrekta, men reserverar mig ändå mot eventuella felskrivningar som kan uppstå efter nån OTB förmycket.

Betalning

Är det säkert att handla hos er?

Absolut. Alla trafik till och från webbutiken är krypterad, så ingen utomstående kan komma åt din information. Inga kort- eller transaktionsuppgifter sparas här.

Vad har ni för betalningsalternativ?

Jag har valt att jobba med KLARNA som är en stabil och trygg samarbetspartner. De erbjuder dig flera möjligheter vid din betalning. Om du gärna vill köpa något i butiken men inte kan använda något av Klarnas alternativ erbjuder, hör av dig till mig på tobbe@likaglove.se så ska vi se om vi kan lösa det på annat sätt.


Leverans

Vad kostar frakten?

Vi har en enhetsfrakt på 59 kr per beställning för leverans inom Sverige och använder DHL för att leverera våra produkter.
Hur lång leveranstid är det?

Leveranstiden är i normalfallet 2-4 dagar beroende på var i landet du bor, vad du beställer och när du beställer. Beroende på hög belastning eller att jag är ute och cyklar(höhö) långt hemifrån så kan det ibland ta en dag extra. Hör jättegärna av dig om du har frågor om frakten o leverens.

Ångerrätt

Hur gör jag om jag ångrar mig?

Om du av någon anledning ångrar ditt köp så har du enligt enligt svensk lag 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit produkten. För att rätten ska gälla måste du kontakta oss inom dessa 14 dagar.
OBS! Tänk också på att du själv bekostar returfrakten om du åberopar din ångerrätt!

Att inte hämta ut ditt paket räknas inte som att du ångrar köpet. Hämtar du inte ut ditt paket debiteras du kostnaden för returfrakt plus en administrativ avgift på 250kr.

Om du vill ångra ditt köp måste varan och originalförpackningen vara i oförändrat skick. Det ska med andra ord gå att sälja din returnerade vara som ny till någon annan.

Bytesrätt

Det här med hitta rätt storlek är ju viktigt när det gäller handskar. Så vi ger dig möjlighet att byta inom 14 dagar under förutsättningen att varan och originalförpackningen är i oförändrat skick. Det ska med andra ord gå att sälja din returnerade vara som ny till någon annan. Så svett&öl eller annat mojs får såklart inte vara på handskarna.
OBS! Om du vill byta något du köpt, hör av dig till mig så snart som möjligt innan du skickar tillbaka något.

Jag tar inte emot något som är skickat med postförskott eller mottagarfrakt, och jag tar inte heller emot försändelser som vi inte har godkänt innan.

Vid byten så står jag för frakten för den nya varan från mig till dig.
Men du står för frakten från dig till mig men jag hjälper dig med att boka returfrakten så får du samma kostnad som mig via mitt avtal!


Reklamation/Den var trasig när jag fick den jag lovar.

Hallå, jag har ju fått fel produkt?

Hoppsan..även om jag normalt har grym koll på allt jag skickar så kan det ju tyvärr hända att något blir fel. Om du vill reklamera något du köpt, hör av dig till mig så snart som möjligt innan du skickar tillbaka något.

Jag tar inte emot något som är skickat med postförskott eller mottagarfrakt, och jag tar inte heller emot försändelser som vi inte har godkänt innan.

Returer sker på din egen bekostnad (se ovan) förutom om varan är defekt eller om jag har packat fel.

Om något i din beställning är skadat vid leverans, kontakta oss så snabbt som möjligt. Är ytteremballaget skadat, kontakta vår fraktleverantör DHL. Om DHL krånglar med dig, hör av dig till oss så löser vi det tillsammans.


Personuppgifter

Sparar ni mina personuppgifter?

Ja, när du genomför ett köp måste du samtidigt ge samtycke till att jag hanterar och sparar dina personuppgifter. Det blir liksom enklare att leverera det du har beställt om jag vet vad du heter och var du bor. Det kan också vara bra att kunna kontakta dig om det skulle krångla med betalning eller leverans. Jag vill verkligen ha så få av dina personuppgifter som möjligt, men ändå nog många så att jag kan fullfölja köp/frakt/avtal med dig. Dina personuppgifter sparas så länge det behövs för att uppfylla köpavtalet och de krav som ställs enligt svensk lag. Till exempel för att kunna garantera dig ånger- och reklamationsrätt.

Kan mina uppgifter skickas vidare eller användas till reklam?
Nej och ja. Jag kommer inte att skicka dina uppgifter vidare till tredje part däremot kan jag själv skicka dig erbjudande och uppdateringar om nya cykelrelaterade produkter. Vilket jag kommer fråga dig om via en ruta då du anger dina uppgifter. Vill du att jag tar bort dig från den listan så säg till mig.

Du har när som helst rätt att få veta vilka personuppgifter vi har sparade om dig.


Cookies

För att alla funktioner på webbplatsen ska fungera och ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt, använder vi oss av cookies. Du kan läsa mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Force Majeure

Vi cyklister är ju ett tåligt släkte,men saker och ting kan ju hända som är värre än OTB´s och punkteringar. Som till exempel översvämningar, orkaner, strejker, bränder, trafikolyckor, zombies eller andra tråkigheter. Och om något liknande mot förmodan skulle inträffa, så är det ju faktiskt inte mitt fel, och då kan du tyvärr inte räkna med någon kompensation om leveranserna drar ut lite på tiden.


Jag har en fundering som inte finns med här

Hör av dig till mig på tobbe@likeaglove.se så svarar jag så fort jag kan. Vilket vanligtvis innebär inom några timmar.

Ride hard and stay Safe//Tobbe